Diverse marketing werkzaamheden

Boom uitgevers Amsterdam is een uitgeverij van non-fictie die zich richt op verschillende onderwerpen en markten. Met dit brede aanbod bedienen zij consumenten, professionals, en docenten en studenten in verschillende werkvelden en vakgebieden.

Sinds september 2013 verricht CLAARTJEVISSER.NL diverse marketingwerkzaamheden voor deze uitgeverij, voor verschillende fondsen en producten.

Boekhandelsmarketing

Sinds januari 2017 maakt Claartje Visser als marketeer deel uit een pilot-projectgroep die zich stort op campagnematige marketing van Boom uitgevers Amsterdam richting de boekhandels.

Boom Psychologie & Psychiatrie

Sinds december 2016 is Claartje Visser als interim marketeer toegevoegd aan het marketingteam van het fonds Boom Psychologie & Psychiatrie.  Ze verricht een breed scala aan marketing- en communicatiewerkzaamheden, van het ontwikkelen van marketingcampagnes en -uitingen, tot het bijhouden van de website en het verzenden van nieuwsbrieven.

Helweek

In oktober 2015 verscheen het boek Helweek – 7 dagen die je leven veranderen, van de Noorse mental trainer en coach Erik Bertrand Larssen. Voor de lancering van dit boek werd samengewerkt met PR-bureau Coebergh om zoveel mogelijk persaandacht te genereren.
Van juni 2014 tot februari 2015 was Claartje Visser verantwoordelijk voor de online marketing en social media inzet. Ze zette de Helweek-website (bouw, copywriting en content management) op en richtte meerdere social media kanalen in. Vervolgens ving ze de online buzz op en vertaalde ze deze naar de website en social media.


Coachlink

Het eerste project waar CLAARTJEVISSER.NL aan bijdroeg was Coachlink. Dit digitale platform voor coaches platform bevat de complete inhoud uit ruim 130 boeken over coaching en persoonlijke ontwikkeling. Abonnees hebben daarmee toegang tot relevante vakliteratuur over coaching en persoonlijke ontwikkeling ter waarde van meer dan € 3.000,-. De werkzaamheden omvatten onder andere het beheer van de Twitteraccount, het schrijven van diverse marketingcommunicatie uitingen, het opstellen en verzenden van commerciële e-mailings, content management, ondersteuning bij workshops en bij beurzen en congressen.

In april 2014 organiseerde Coachlink de eerste editie van het Coachlinkfestival en verscheen tevens de eerste editie uit van Coachlink Magazine. Voor het magazine schreef Claartje Visser een artikel over de inzet van social media voor coaches. Voor het festival zette zij de eventsite op (bouw, copywriting en content management). Daarnaast gaf ze tijdens het event tweemaal een workshop over social media voor coaches.


Periode: september 2013 – heden


Website: www.bua.nl


Skills: Marketing, Copywriting, Social Media