Wervingsteksten arbeidsmarktcommunicatie

Coöperatie VGZ is met ruim 4,1 miljoen verzekerden één van de grootste zorgverzekeraars zonder winstoogmerk van Nederland. Zij wil zorgen voor zinnige, betaalbare zorg in Nederland, nu en in te toekomst. En daarbij hoort een regelmatige vraag naar nieuw talent.

CLAARTJEVISSER.NL ondersteunt Coöperatie VGZ bij de arbeidsmarktcommunicatie door het schrijven van heldere, zoekmachinevriendelijke en aansprekende vacatureteksten. Voor allerhande functies en voor zowel intern, als extern gebruik. Daarnaast (her)schreef ze alle teksten voor de werkenbij-website, interviewde zij verschillende medewerkers voor testimonials en redigeerde ze blogartikelen van medewerkers.

Enkele reacties op de vacatureteksten en de teksten op de werkenbij-website:

Graag wil ik een aantal recente complimenten die ik heb ontvangen vanuit een aantal kandidaten en vacaturehouders delen:

Een kandidaat en ondertussen collega gaf mij aan dat de vacaturetekst hem heeft getriggerd om op de vacature te reageren. Hij had al verschillende vacatures in zijn vakgebied voorbij zien komen, maar werd door geen van de vacatures zo treffend aangesproken als door de vacature bij ons. Toen hij vervolgens onze website bezocht en ook daar het zelfde positieve gevoel kreeg als bij het lezen van de vacaturetekst, heeft hij besloten om te reageren!

Een vacaturehouder, gaf aan dat de frisse en tot de verbeelding sprekende verwoording van de werkzaamheden in haar vacature haar erg aanspreekt en dat ze dan ook van meerdere kandidaten in het gesprek heeft terug gekregen dat ze zich erg aangesproken hebben gevoeld door de manier waarop zowel de organisatie, afdeling als functie beschreven is geweest.
Een andere vacaturehouder heeft een vacature binnen 3 weken vervuld door in korte tijd 3 goede kandidaten in procedure te hebben die allen geïnteresseerd zijn geraakt in de functie, na het lezen van de vacaturetekst. De vacature is nog nooit zo snel vervuld geweest.

Een manager schreef het volgende: “nogmaals: complimenten voor die vacaturetekst, want ik krijg echt de reakties binnen die ik zoek! Echt heel goed!!!”

Daarnaast spreek ik zelf met regelmaat kandidaten die aangeven erg geïnteresseerd zijn geraakt in VGZ na het lezen van een vacaturetekst en de ‘werken bij website’, waarbij kandidaten aangeven veel meer een ‘gevoel’ te hebben gekregen bij de organisatie en de persoonlijke uitstraling en heldere uitleg dusdanig aanspreekt dat ze graag onderdeel zouden willen uitmaken van de organisatie.

– Mattanja Schuijl – Corporate Recruiter


Periode: februari 2013 – heden


Website: www.werkenbijvgz.nl


Skills: Arbeidsmarktcommunicatie, Copywriting