Marketing voor Boom uitgevers Amsterdam

Boom uitgevers Amsterdam is een uitgeverij van non-fictie die zich richt op verschillende onderwerpen en markten. Naast boeken en tijdschriften in druk (folio) ontwikkelen zij digitale en online uitgaven, zoals e-books, webbased platformen, expert communities en apps. Met dit brede aanbod bedienen wij consumenten, professionals, en docenten en studenten in verschillende werkvelden en vakgebieden. Boom uitgevers Amsterdam is sinds begin jaren zeventig gevestigd in Amsterdam, en is onderdeel van Koninklijke Boom uitgevers.

Sinds september 2013 ondersteunt CLAARTJEVISSER.NL de uitgeverij op verschillende fronten:

Marketing richting de boekhandels

Als onderdeel van een speciaal marketing & salesteam help ik mee om de uitgeverij op de kaart te zetten bij de boekhandel. De werkzaamheden lopen daarbij uiteen van het (mee)denken over salesplannen, het opstellen van marketingcampagnes, het uitvoeren van marketingacties, het opstellen en versturen van nieuwsbrieven en persflitsen, het schrijven van teksten voor marketingmaterialen en het laten maken van POS-materiaal als displays, posters, plafondhangers, gadgets, etc. Ook het organiseren van kleine events voor de boekhandel ligt op mijn bordje, uiteraard in nauwe samenwerking met de andere teamleden.

Interim marketing Boom Psychologie & Psychiatrie

Ik ondersteunde de marketingafdeling van het fonds Psychologie & Psychiatrie bij de marketingwerkzaamheden. Denk hierbij aan dagelijkse werkzaamheden als het updaten van de website, het (laten) schrijven van persberichten en het verzorgen van advertenties en ander marketingmateriaal. Daarnaast heb ik me gestort op het produceren van een volledig vernieuwde productcalatogus en verzorgde ik de maandelijkse acties voor de key-partners van het fonds.

Online marketing Helweek, Genadeloos en NU!

Het Management & Coachingsfonds bracht de boeken Helweek, Genadeloos en NU! uit, van de Noorse trainer en mental coach Erik Bertrand Larssen. Bij de introductie van Helweek, het eerste boek, was ik verantwoordelijk voor de online marketing rondom het boek en het helweek-concept. Ik ontwikkelde de campagnewebsite en richtte de social media-kanalen in. En hielp mee met de organisatie van De Nationale Helweek en alle activiteiten daar omheen. In samenwerking met een PR-bureau werden bloggers en ambassadeurs geworven, die de Helweekmethode uit wilden proberen en hierover wilden schrijven. Op de website en social media werden alle ervaringen uit het veld verzameld en gedeeld.

Marketing Coachlink

Eveneens voor het Management & Coachingsfonds, hield ik me bezig met de marketing van Coachlink. Dit is een online platform met allerlei boeken over coaching en persoonlijke ontwikkeling. Om Coachlink bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen hield ik me bezig met het beheer van de Twitteraccount, het schrijven van diverse marketingteksten, het opstellen en verzenden van commerciële e-mailings, het schrijven en plaatsen van content op de website, ondersteuning bij Coachlink workshops en versterking van het standhoudersteam op beurzen en congressen.

In april 2014 organiseerde Coachlink de eerste editie van het Coachlinkfestival en bracht ze tevens de eerste editie uit van Coachlink Magazine. Voor het magazine schreef ik een artikel over de inzet van social media voor coaches en voor het festival zette ik de eventwebsite op (bouw, copywriting en contentmanagement). Daarnaast gaf ik tijdens het event tweemaal een workshop over social media voor coaches.

Marketingwerkzaamheden

  • marketingcampagnes bedenken
  • marketingacties uitvoeren
  • marketingteksten schrijven
  • websites opzetten, herzien & onderhouden
  • POS-materiaal ontwikkelen
  • advertenties, flyers en catalogi ontwikkelen
  • nieuwsbrieven opstellen & versturen
  • social media kanalen opzetten & onderhouden
  • events & workshops organiseren
  • relatiebeheer

Marketingskills

  • Online marketing
  • Print marketing
  • Eventmarketing
  • Contentmarketing
  • Social mediamarketing
  • Copywriting
  • Aansturen derden
  • Relatiebeheer